Varma tår och nytvättade lakan - hårtvättningskvällen.

Så folk svirar runt, drar till rockbaren för att skaka tass och rumpa med Mobillösa, men jag stannar hemma med chokladen som var på rea och nytvättat hår. Jag vill inte ha folk omkring mig ikväll, jag vill sitta här och vara ensam, gå och lägga mig i resonabel tid, för en gångs skull inte vara bakfull på jobblördagen. Tillochmed om det betyder att jag går miste om att trassla in mina händer i Mobillösas- när allt kommer omkring så är doften från nytvättade lakan och varma tår way better. Men det är bara kvällens sanning. Dessutom tror jag att Mobillösas casefile ska hållas stängd, det är egentligen ingen väg jag behöver vandra ner igen. Det är bara fint att veta att vägskälet existerar. Men shit, *metaforisk*!

Gjorde världens finaste födelsedagspresent till en long lost friend, vars porträtt hänger på min vägg vart jag än flyttar. Jag i samma pose brevid den bilden, samt ett mail som räknar upp alla ställen den har hängt på. Ska bli roligt att se reaktionen från henne, vi har inte haft kontakt på ett tag, men jag saknar henne verkligen.
BFF mailade också och frågade planeringsfrågor om tjugifemårsdagen, det är två-tre månader kvar och jag freakar lite. Men ju mer jag tänker på det, ju mer vill jag ha det hemma, i Stockholm. Med alla long losts som man kan bjuda in, träffa igen.
Kompiscrushen stannar i Sverige och kommer inte till mina nybäddade lakan för julfest. Besvikelse, men jag träffar honom under jullovet och förr eller senare måste han komma hit, när han ska på auditions för skolan. Jepp, han ska söka, och jag tror fan att han kommer komma in också.

Det är så skönt när mina roomies är hemma och eldar som fan, de har rummet under mig och det blir fem gånger varmare än vanligt. Perfekt för hårtvättardagen. Dessutom kan jag gå o lägga mig utan att proppa spisen full, de går alltid och lägger sig långt efter mig och håller det varmt. Fina, fina roomies. Och gud i himlen, tack för nytvättade lakan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback