Nyheter från Svea Rike

Ikväll går "Bodyguard" på kanal fem. Det var ju min favoritfilm när jag var typ fem. Det betyder inte att jag kommer stanna hemma o se den.
Jag har precis vaknat och ätit frukost, nu sitter jag o kollar upp pjäser att se, utställningar att attenda- det är nästan att jag glömmer bort att kolla vad mina vänner faktiskt har för sig. Men mental note- ring Gudinnorna!

ANYWAY, KC kommer bara vara i stada i en vecka då jag är här, och hela bussredan upp, hela natten innan jag drog så har jag tänk tänkt tänkt. Följ med nu:
Vi har varit vänner i fyra-fem år. Han har kommit att bli väldigt nära, väldigt viktig. När vi blev vänner var vi båda seriously hooked, vilket gjorde att vår relation grunades på en "inte ett alternativ"-tänk. Men under kanske de två sista åren, inte minst det sista, efter fyllehångel och ett "jag älskar dig" som han sluddrade fram, har jag haft feta crushen på honom. Och jag vill påpeka- det är en CRUSH. Jag vet inte om det är mer, jag vet inte om det kan vara mer, jag vet inte om jag vill att det ska vara något mer. Men det finns där, samtidigt som det finns något otroligt VIKTIGT mellan oss.
Nu ska han söka till skolan, han kanske kommer in, han kanske kommer att dela mitt liv på ett helt annat sätt än vad han har gjort tidigare. Jag vill att han ska komma in. Jag vill att han ska vara nära nära nära, samtidigt som jag vet att skolan kan vara rätt för honom. Men jag tror inte att jag klarar av att ha honom där, och ha den här konstiga känslan av outalat mellan oss. Så- nu kommer poängen. Borde jag prata med honom? Eller är det bara själviskt??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback