Nu är det dags! Det här är jag:


Först av allt: jag är kvinna. Efter missförstånd känns det säkrast att klara upp det.
Sen, jag bor i Norge, av den enkla anledningen att skolan jag ville gå för att kunna bli schystaste avantgarde-scenografen bara fanns här. Mer ändå, den fanns i en aningen mindre stad där utgång är val mellan två (kanske tre) ställen och där det är helt omöjligt att få tag på en snusdosa på en söndag.
Det gör att jag hänger i och runt skolan rätt mycket. Jag jobbar, pratar, skrattar, super, dansar, äter, flirtar och grälar med mina skolkamrater. Det blir liksom så. Så de flesta personer som figurerar i bloggen (Rövardottern, Krullet, Skåningen, Kakan, Fjällräven, Teknikern) är folk som har koppling till skolan.

Sen har jag en hemstad också, Stockholm för att vara exakt. Där har jag ett fint gäng av Gudinnor som alltid står med öppna armar då jag kommer hem, en Liten Syster (okey, bara 2 år yngre, men vafan) och en Bror som jag inte har blodsband till, bara själsband.

Utöver det har jag dåligt självförtroende i det jag gör (för scenen), ett enormt stort bekräftelsebehov, internetberoende, snygg-bakis-gener, en del sex, påbörjad alkholism, en dålig ovana att droppa blonda kommentarer (typ "kan man verkligen äta blåbär?"), sjukt dålig ekonomi, ett lite för högt skratt, stora bröst samt rött hår. Färgat.

Kommentarer
Postat av: mia

rött hår är hett! trevligt att veta vem du är, bloggen i like much :)

2008-04-19 @ 16:30:19
URL: http://textbook-stuff.com
Postat av: Henka

Håller med Mia här. Skön idé till blogg :) I like

2008-05-09 @ 18:21:44
URL: http://www.20initiativet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback