Men varför?

Jag ska göra som alla andra jag inte känner. För allvarligt- jag känner ingen som seriöst har en blogg som handlar helt om det privata. Designern som lägger upp häftiga prylar som hon/han har designat och Illustratören som teckningsbloggar känner jag i många olika utgåvor. Men en Kärlek/Sex/Vänner/Sysselsättning tror jag inte existerar i min bekantskapskrets. Det är heller inget statement eller så, jag tror helt enkelt att vi är lite för lata och - i min nuvarande skolsituation - lite för egocentrerade i vår Sysselsättning för att orka vara det när vi raglar i säng vid tvåtiden på natten efter en lång dag med en scen.
För ja- även om jag ska vara anonym (mamma har stalkerkvaliteer) så kan jag avslöja att göra scener eller teater, som scenograf, är det masar mig till skolan varje dag för. Sen kniper jag!

Det här med Sysselsättningen, ja.
Har ni fördomar om konstskolor, gärna inriktade på teater, keep'em! Allt är sant. Vi kramas mer än vad som anses normalt, när skådespelarna drar skämt gör dom det fysiskt ("kolla vad roligt jag kan ta mig ner för den här trappan..." etc) vi våndas sent på nätterna i våra processer, vi dricker nästan uteslutande rödvin eller rensprit, vi dansar alltid när vi går ut, några av oss är omåttligt promiskiösa (undertecknad inkluderad), nästan alla väldigt är dramatiska och vi tycker det är viktigt påpeka allt som är teatralt i precis vadsomhelst. Idag diskuterade vi tex sitta v/s stå när man kissar och vad det kan ligga för mening i de olika valen. Vi tror att det finns en mening i allt och vår favoritfras är självklart "Men varför?"

Det enkelt beskrivet.
Det här med Kärlek/Sex/Vänner är en annan fråga. Jag har en del av det hela, men eftersom jag är, som nämnts ovan, av den promiskiösa typen varar Kärleken inte så länge. Jag gillar att bli kär och blir det gärna och ofta.
Sex är ju en sjuhelvetes grej om man lyckas med det, och Vännerna finns kopplat till Sysselsättningen och i hemlandet för det mesta. Men det kommer nog allt öppna upp sig som en Pandoras Ask tillslut. Kort sagt lovar jag att inte censurera.
Cross my heart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback