Cortado!

Okej, sista natten i det här is-slottet innan jag drar hem till mammas soffa och galenskapen som alltid kommer med Stockholm. Jag eldar på som fan, sitter fan och svettas, men jag ORKAR INTE frysa en enda minut till. Seriöst, det är svinkallt överallt; skolan, rummet köket, utomhus, tillochmed jävla fucking cafeét där jag köper min LATTE är kallt. Eller okej, jag dricker inte latte, jag dricker dubbel cortado med lite extra mjölk, allt på kaffeexerten Rövardotterns inrådan. På tal om det har jag aldrig sett cortado förrut innan jag flyttade hit, är inte ens säker på vad det är.. Typ stor esspresso med skummad mjölk? Eller är det det som är capuccino? Äh, who cares, jag är iallafall cortado-drickare. Whatever it is.

Rusade i panik till jobbet med pyjamasbyxorna på imorse (okej, klockan var 13.00) för att mamma skrev ett sms o bara "min sminkväska gick sönder idag :( :( *hint hint hint*" och jag faktiskt hade spanat på en schysst sminkväska att ge till henne i julklapp där, men jag tänkte att den var lite dyr och lite fånigt att ge bort designprylar från affären man jobbar i, känns lite o-orginellt. Men så iallafall, nu när hon ville ha en så gick jag dit, Bossen var inte där och gulle-kollegan som JAG ALDRIG HAR FÅTT VETA NAMNET PÅ (pinsamt- vi jobbar ihop i stort sett varje lördag) gav mig den för inköpspriset, fett billigt. Sen drog jag till caféet för en cortado och nån sorts chokladgrej som min kusin typ kröp ur skinnet över när hon var här o hälsade på tillsammans med Syrsan, så nu är jag två klappar till avklarade. Wonderful.

Just det, ska på OSLO FASHION AWARD om någon månad. Jag var ju på *insert hemstadens namn* fashion awards för jobbet, helt ovärt, inget gratis stash, dåliga modeller, firmafestfeeling och asdyr öl, men iallafall så följde Skärgårdsdoktorn med och tog bilder, som han alltid gör, så kom det fram någon snubbe och erbjöd honom biljetter till den RIKTIGA festen om han fick använda bilderna. Han drar till London nästa termin, så jag och Donna tar biljetterna och hoppas på kändisar och stash! Det blir grymt!

Förresten har jag ingen aning om vad jag ska göra på nyår. Det brukar jag alltid veta i typ OKTOBER. Men nu har jag ingen aning. Men det är lugnt, jag gör vad nu Gudinnorna har planerat, även fast det säkert är parmiddag nu när alla fem är hooked. Jag kan faktiskt offra en nyårsnatt till den hemska tanken att vara enda singel på en parmiddag om det betyder att jag får hänga med mina Gudinnor. Så bra är dom. Men parmiddag. Fy Satan. Hoppas bara att dom inte typ "bjuder in lite andra SINGLAR" för att göra det lättare för mig. Jag tar bara med mig Brorsan, som vanligt, så känns det lite mindre som om man inte är med i klubben. Den relationen har ju faktiskt varat längre än någon av deras.
Fast jag hoppas nog på något annat än parmiddag. Man vill ju ändå ligga. Det är ju ändå nyår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback